23 października 2013

Sałatka makaronowa

 
Potrzebujemy:
- makaron malutkie kokardki pełne ziarno - opakowanie
- szynka około 400 gram
- ogórek zielony - 2 sztuki
- kukurydza z puszki - mała
- jajko gotowane - 6 sztuk
- majonez mały lub średni , zależy jakąś wilgotność sałatki lubimy
- przyprawy

Porcja jest na jakąś impreze na kilka osób :)


Wykonanie:
Gotujemy makaron al dente.
Gotujemy jajka na twardo.
Kroimy jajka w kosteczkę..
Kroimy szynkę w kosteczkę.
Kroimy ogórek w kosteczkę (możemy lekko usunąć gniazda nasienne bo inaczej sałatka będzie wodnista).
Wycedzamy kukurydze z puszki i przelewamy wodą - płuczemy.
Wszystkie składniki łączymy w jeden misce, dodajemy przyprawy wg uznania, kto co używa, sól , pieprz, vegeta itp. Mieszamy i dodajemy majonez.






Informacje:
Ta sałatkę robiłam tez z sałatą lodową, z kurczakiem, z łososiem, z ogórkiem konserwowym, wszystkie wersję są pycha :) Sałatkę najlepiej zrobić troszkę wcześniej by smaki się przeszły a majonez ładnie wszystko połączył :)



4 komentarze:

  1. Kurczę... I nie rozbabra się ten makaron? Zawsze mi się w połączeniu z majonezem jakiś taki rozmemlany wydaje i przez to nie jestem fanką sałatek makaronowych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi być al dente ugotowany to wszystko jest okay :) Taki twardawy lekko musi być i nic się z nim nie stanie :)

      Usuń
    2. Ja zawsze twardy makaron robię ;) Ku rozpaczy ojca mojego ;)

      Usuń
    3. No u mnie też nauczeni do miękkich :) A ja staram się gotować lekko twardy, a ten w sałatce jest też pełne ziarno więc z natury już twardszy niż zwykły.

      Usuń

Witam :-) Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza :) Wszelkie uwagi i wskazówki mile widziane :-)
Pozdrawiam serdecznie :)