19 listopada 2013

Colesław

Ja miałam takie składniki:
- mały majonez
- duży jogurt naturalny
- troszkę soku z cytryny
- pieprz, sól
- kilogram poszatkowanej kapusty białej
- 4 marchewki



Wykonanie:
Jeżeli mamy kapustę w główce to szatkujemy ( ja miałam gotową poszatkowaną).
Posypujemy solą i odstawiamy na minimum pół godziny by zmiękła i puściła soki, później ją płuczemy jeżeli jest za słona w smaku, czekamy aż odcieknie.
Na grubych oczkach trzemy marchewkę , mieszamy razem z kapustą.

W miseczce łączymy pół na pół majonez z jogurtem naturalnym dodając troszkę soku z cytryny, ja dodałam jeszcze ciut przyprawy ogólnej typu vegeta (wiem , wiem, nie powinno się....).

Do kapusty z marchewką dodajemy sos i mieszamy, odstawiamy surówkę do przegryzienia się do lodówki, u mnie najsmaczniejsza była surówka na 2 dzień stania w lodówce :)
Ta porcja jest dla 4 osób na 2-3 dni.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam :-) Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza :) Wszelkie uwagi i wskazówki mile widziane :-)
Pozdrawiam serdecznie :)