15 listopada 2013

Biszkopt z jabłkami i jasną kruszonką

Składnik Biszkopt:
- 6 jajek
- szklanka mąki pszennej
- szklanka drobnego cukru
- 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki octu

Składniki farsz:
- kilogram jabłek (ja miałam lobo)

Składniki kruszonka:
- mąka pszenna (mąki tyle ile zabierze nam masa by była jednolita)
- jajko 1 sztuka ( jakoś takoś dodałam jajko i wyszło okay :-)))))
- cukier 1/3 szklanki
- 1/3 kostki masła


Wykonanie:
Najpierw przygotowujemy kruszonkę.
Zagniatamy mąkę z cukrem, rozmiękczonym masłem, jajkiem na gładką masę aż będzie zwarta, w razie potrzeby dosypujemy mąki.
Formujemy kuleczkę i umieszczamy w zamrażalniku na około 30 minut ( w folię aluminiową zawijamy).





Biszkopt:
Rozdzielamy jajka.
Żółtka rozmącamy z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia, wlewamy 2 łyżeczki octu i odstawiamy aż zacznie się pienić.
Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę (jeżeli nie wyjdzie Wam sztywna piana to nic straconego).
Łączymy delikatnie piane z białek z żółtkami i na wolnych obrotach mieszamy całość powoli dodając obie mąki.
Całość wyrobionego ciasta przelewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia lub nasmarowaną tłuszczem i obsypaną bułką tartą.

Farsz:
Ścieramy jabłka na grubych oczkach na tarce.

Wlewamy na formę około 1/3 ciasta, na to wykładamy jabłka, na to znowu warstwa ciasta i znowu jabłka i reszta ciasta, na górę wyjmujemy z zamrażalki ciasto kruche i trzemy na tarce na płaty i układamy na cieście.

Pieczemy w piekarniku na 180 stopni (ja piekłam 50 minut bo chciałam mieć jasną kruszonkę), jeżeli chcemy bardziej złotą górę to trzeba przetrzymać jeszcze z kilka minut, uważając żeby dół nam się nie przypiekł :)

Smacznego :))))))))



 


 
 
 



 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam :-) Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza :) Wszelkie uwagi i wskazówki mile widziane :-)
Pozdrawiam serdecznie :)