14 stycznia 2017

Gulasz mieszany wieprzowo - drobiowy z wątróbką



SKŁADNIKI:

- mięso mielone z łopatki wieprzowej 500 gram
- wątróbka drobiowa 300 gram
- opakowanie włoszczyzny mrożonej czyli 450 gram
- cebula - dwie duże
- czosnek - jeden duży ząbek
- ziemniaki - dwa trzy duże
- makaron kluseczki lane - ok 300 gram
- odrobina mąki
- przyprawy (sól, pieprz, oma, curry, majeranek)
- olej rzepakowy, albo taki jaki używamy


WYKONANIE:

Na rozgrzany tłuszcz wrzucamy drobno posiekaną cebulkę i przeciśnięty przez praskę czosnek, delikatnie podsmażamy, później wrzucamy mięso mielone i smażymy. Możemy tutaj dodać delikatną ilość soli, pieprzu czarnego  czy przyprawy curry, majeranku.

Gdy mięso mielone nabierze lekko rumianego koloru to wrzucamy do niego wątróbkę (obczyszczoną, wymytą, pokrojoną na mniejsze kawałki, wysuszoną i obtoczoną w mące) , smażymy całość. ( Ja odsunęłam mięso mielone lekko na bok i w części dużego garnka najpierw obsmażyłam delikatnie wątróbkę a potem wymieszałam całość).

Gdy mięso i podroby  nam się podmażą dostatecznie zalewamy całość wodą do przykrycia mięsa i dusimy przez jakiś czas, myślę że z 10 minut wystarczy.

Kolejnym krokiem jest wrzucenie  mrożonej włoszczyzny , przed tą czynnością dolewamy wody do gulaszu i czekamy, aż całość się zacznie znowu dusić, wtedy wsypujemy włoszczyznę. Również w tym momencie dodajemy pokrojone w kosteczkę ziemniaki. ( w celu zagęszczenia gulaszu i nadania mu aksamitności).

Całość dania, łącznie z warzywami dusimy kolejne 10-15 minut, po tym czasie  wsypujemy do całości gulaszu makaron lane kluseczki (ja użyłam na taką ilość około 200 gram).

Gotujemy całość, często mieszając, aż makaron się ugotuje a wszystkie składniki się połączą.

Ja duszę jeszcze chwilkę, tak że praktycznie całość zamienia się w gęste danie jednogarnkowe.

Radzę dodać jeszcze w trakcie gotowania, gdy będziemy próbować smaku większą ilość majeranku, możemy dodać także w całości ziele angielskie, pieprz w ziarenkach oraz listek laurowy.

Całość wyszła bardzo interesująca w smaku, dla wielbicieli wątróbki bo danie nabrało jej aromatu. Można podawać z pieczywem jako gulasz albo jako  danie jednogarnkowe samo, bez dodatków.



SMACZNEGO !!!!!!

Porcja z przyrządzonych składników starcza na dwa obiady dla trzech dorosłych osób.

Całość dania ma około 3500 kcalorii w sumie. Czyli jedna porcja (całość to 6porcji) ma około 585 kcal.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam :-) Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza :) Wszelkie uwagi i wskazówki mile widziane :-)
Pozdrawiam serdecznie :)