28 grudnia 2013

Schab naładowany

Składniki:
Ja miałam:
-1 1/2 kg schabu wieprzowego
- długą kiełbasę
- z pół kilo boczku surowego
- przyprawa do pieczeni
- trochę czosnku może być
- oliwa lub olej rzepakowy


Wykonanie:
Schab myjemy, nacinamy wzdłuż od góry dwa nacięcia dosyć głębokie ale tak by nasz schab nie pękł na pół.
Nacieramy schab przyprawą do pieczeni i czym używamy za słuszne :)
W jedną lukę wkładamy obraną ze skórki kiełbaskę a w drugą pokrojony w plastry boczek.
Całość zawijamy nićmi by powstała rolada.
Polewamy odrobiną oleju i wkładamy do lodówki na noc do przegryzienia.
Na górze schabu możemy poukładać plasterki boczku.

Na drugi dzień wyciągamy schab, układamy w formie do pieczenia i pieczemy w temperaturze 200-220 stopni przez około tyle czasu ile ważył schab plus dodajemy kilkanaście minut, ja mój 1 1/2 kg schab piekłam ponad dwie godziny.

Schab wychodzi w smaku "inny", nie jest suchy, nasiąka aromatem boczku i kiełbasy.

Nie mam niestety zdjęcia po przecięciu bo zapomniałam zrobić :)



 
 
 
 
 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam :-) Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza :) Wszelkie uwagi i wskazówki mile widziane :-)
Pozdrawiam serdecznie :)